Od poniedziałku 18 maja następuje moment, na który branża beauty czekała z utęsknieniem. Salony fryzjerskie i kosmetyczne zostaną otwarte, jednak na nowych warunkach. Ministerstwo Zdrowia wydało zalecenie dla pracowników i klientów, które powinny być przestrzeganie. Jak wyglądają zalecenia i czy salony są do tego przygotowane? Jak bezpiecznie skorzystać z usług fryzjera i kosmetyczki?
Oficjalne wytyczne dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych
Wkraczamy w III etap odmrażania gospodarki i to właśnie salony fryzjerskie i kosmetyczne mogą wrócić do funkcjonowania. Jak będzie wyglądała teraz wizyta, jakie są zalecenia? Oto najważniejsze z nich:
- Wizyty powinni być umawiane tylko telefonicznie, mailowo lub przez social media, aby ograniczyć bezpośredni kontakt.
- Obowiązuje ograniczenie gromadzenia się klientów, którzy czekają na usługi, zatem poczekalnie muszą zostać zlikwidowane, a klienci mogą poczekać jedynie na zewnątrz salonu.
- W trakcie pracy fryzjerzy i kosmetyczki powinni obowiązkowo nosić rękawiczki, google, przyłbice lub maseczki.
- W trakcie podczas wykonywanej usługi klient nie może korzystać z telefonu komórkowego.
- Każdorazowo po wizycie stanowiska powinny być dezynfekowane, dodatkowo narzędzie i urządzenia z którymi klient miał kontakt oraz wszelkie powierzchnie, których dotykał (klamki, poręcze, uchwyty, oparcia krzeseł itp.)
Ponad to fryzjerzy i kosmetyczki powinni zastosować się jeszcze do takich wymogów jak:
- Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe używać jednorazowych rękawiczek, ręczników, pelerynek, w przypadku wielorazowych rękawiczek dezynfekować po każdym kliencie.
- W przypadku korzystania z wielorazowych ręczników, muszą być prane w temperaturze minimum 60 stopni.
- Powstrzymać się od korzystania z telefonów komórkowych w trakcie wizyty.
- Po każdym kliencie należy zdezynfekować ręce, miejsce pracy oraz wywietrzyć pomieszczenie.
U fryzjera czy kosmetyczki nie otrzymamy kawy, ani herbaty, nie przeczytamy prasy...
Właściciele salonów muszą przygotować w odpowiedni sposób swoje gabinety i wprowadzić szereg obostrzeń. O ile utrzymanie higieny i dezynsekcja w większości salonów to standard, to zlikwidowanie poczekalni, usunięcie gazet czy wyznaczenie większych odległości między stanowiskami niż dotychczas to nowe wytyczne wynikające z zaleceń Ministerstwa Zdrowia.
- Stanowiska pracy muszą zostać zorganizowane tak, aby zachować 2 metrowe odstępy, jeśli jest to niemożliwe - należy zainstalować ścianki ochronne.
- Dystans w trakcie wykonywania usługi może zostać zmniejszony, jeśli wymaga tego realizacja usługi i zastosuje się odpowiednie środki ochrony indywidualnej.
- Wystrój gabinetu powinien zostać ograniczony do minimum, powinny zniknąć poczekalnie, gazety, aby jak najłatwiej i najszybciej można było zdezynfekować pomieszczenie.
- Powinno się usunąć wielorazowe naczynia - można proponować jedynie wodę w butelkach.
- Przy wejściu należy zapewnić klientom środki do dezynfekcji i dopilnować aby każdorazowo klient zdezynfekował dłonie i założył rękawiczki i/lub maseczkę jeśli pozwala na to specyfikacja zabiegu.
- Należy zapewnić klientom środki ochrony osobistej lub umożliwić zakup na miejscu.
- W widocznych miejscach powinno się wywiesić instrukcje dotyczące mycia rąk, zdejmowania czy zakładania maseczki.
- Powinno się zapewnić możliwość wietrzenia nieklimatyzowanych pomieszczeń.
Nowe obostrzenia w dobie koronawirusa nie powinny nas dziwić, natomiast na pewno spowodują, że salony nie będą mogły przyjmować takiej samej liczby klientów jednocześnie. Może wydłużyć się też czas usług, a niektóre salony zdecydują się na podniesienie cen. Jak to wszystko będzie wyglądać w nowej rzeczywistości? Postaramy się sprawdzić jak funkcjonują warszawskie salony i dać Wam znać na bieżąco.
0 Komentarze